Kurumsal Bir Web Sitesinde Olması Gereken Özellikler

kurumsal_website

İnternet çağında, bir işletmenin başarısı, çevrimiçi varlığı ve bu varlığın kalitesine doğrudan bağlıdır. Dijital Mekan olarak, mükemmel bir kurumsal web sitesinin sahip olması gereken temel özellikleri detaylandırdık. İnternet sitesi yaptırırken kesinlikle bu özelliklerin eklenip eklenmediğini kontrol ediniz. Maddeler halinde gelin bu özelliklere gözatalım.

kurumsal_websitede_olmasi_gerekenler

1. Web Sitenizin Temeli Hosting

  • Yerel Sunucular: Hız ve güvenilirlik açısından, hosting hizmetinizin hizmet verdiğiniz ülkede bulunması önemlidir. Türkiye’de hizmet veriyorsanız Türkiye lokasyonunda bir hosting yada sunucuda sitenizin barınması gerekir. Eğer yurtdışına hizmet veriyorsanız sunucunuzun yurtdışında olması ziyaretçilerin internet sitenize hızlı bağlanmasını kolaylaştırır. Ayrıca Google tarafında SEO için sitenize +1 puan kazandırır.
  • Yüksek Performans: Sitenizin hızlı yüklenmesi ve sorunsuz çalışması için kaliteli bir hosting hizmeti şarttır. Her hosting kaliteli değildir. Bu yüzden bu konuya dikkat etmeniz gerekiyor. Ucuz web hosting adı ile satılan hostingler aslında paylaşımlı ve satış fiyatları uygun olduğu için hosting firmaları sürümden kazanmak amacı ile çok fazla kişiye satış yaparlar. Buda uptime sürenizi uzatır ayrıca kesintiler yaşatır. Bu yüzden daima kaliteli hostingleri tercih edin.

2. İlk İzlenimin Potizif Olması İçin Modern ve Kullanışlı Arayüz Tasarımı

  • Görsel Çekicilik: Ziyaretçileri etkileyen, markanızın estetiğini yansıtan modern bir tasarım. Tabikide bu ayrıca bir çalışmadır, zaman ister. Buda websitelerinin fiyatlarını arttırır.
  • Renk Kullanımı: Sade ve şık renk paletleri, kullanıcı deneyimini iyileştirir ve markanızın kişiliğini yansıtır. Markanıza uygun renk seçeneklerini belirleyiniz ve internet sitenizde kullanılmasını talep ediniz.

3. Her Cihaza Uygun Mobil Uyumlu Web Tasarım

  • Esnek Tasarım: Akıllı telefon ve tablet kullanıcıları da dahil olmak üzere her cihazda mükemmel görünen bir web sitesi. Responsive tasarım olmazsa olmaz! Sektörden sektöre değişsede ortalama bir rakam söylersek ziyaretçileri %80’i mobil cihazlardan giriş yapmaktadır. Bu yüzden mobil tasarımınızın ve site içindeki aktif bölümlerin düzgün çalıştığını kontrol edin.
  • Maliyet Etkinliği: Ayrı mobil ve masaüstü tasarımlar yerine, tek bir responsive tasarımın maliyet avantajları. Ayrı ayrı iki internet sitesi gibi olduğu için maliyet artışı yaşatır. Bunun yerine uzmanına bırakarak responsive tasarım tercih etmesini söyleyiniz.

4. Kullanıcı Odaklı Yaklaşım Sitenin Kullanılabilirliği Arttırır

  • Erişilebilirlik: Her kullanıcı için kolay navigasyon ve anlaşılır içerik yapısı. Çok fazla içeriğe sahip bir internet siteniz olabilir. Böyle durumlarda içeriğinizin çok iyi şekilde iskelet yapısı çıkartılmalı, düzgünce ve ziyaretçiler düşünülerek menünüze işlenmelidir.
  • Kullanıcı Deneyimi: Ziyaretçilerin beklentilerini karşılayan ve onları site içinde tutan tasarım öğeleri. Ziyaretçiler websitenizde herhangi bi aksaklık halinde websitenizi terkedebilirler. Günümüzde rekabet çok fazla olduğu için başka yerde araştırma eğiliminde bulunabilirler. Bu yüzden kullanıcı deneyimine özen göstererek onları websitenizde tutmaya fayda sağlayan herşeye dikkat edin.

5. Markanızın Sesini Özgün ve Harekete Geçirici İçerikler ile Yansıtın

  • Benzerlerinden Ayırıcı İçerik: Arama motorlarında öne çıkmak ve ziyaretçileri bilgilendirmek için özgün ve değerli içerikler. Kopya içerik sizi arama motorlarında geriye atacaktır. Hatta ceza bile yiyebilirsiniz
  • Düzenli Güncellemeler: Web sitenizin dinamizmini ve güncelliğini korumak için düzenli içerik güncellemeleri.

6. Anında Erişilebilirlik Sağlayın ve Hızlı Sunucuyu Tercih Edin

  • Yüksek Hız Standartları: Kullanıcıların siteyi terk etmesini önlemek için hızlı yüklenen sayfalar. Bu yüzden görsel optimizasyonuna dikkat edilmelidir. Yüksek hızlı sunucular maliyetli olabilmektedir.
  • SEO Avantajı: Hız, Google gibi arama motorları için önemli bir sıralama faktörüdür. Görseller, videolar gibi multimedya içerikleri gerekliyorsa sıkıştırarak kullanmak hız kazandırarak SEO için pozitif yönde etki eder.

7. Kolay Ulaşım ve Güvenilirlik için İletişim Formu ve Google Map Kullanın

  • Doğrulanmış Konum: Google Haritalar entegrasyonu ile şirketinizin yerini gösterin. Genelte websitenin alt (footer) bölümüne yada iletişim sayfasına eklenmesini tercih edin.
  • Kullanıcı İletişimi: Sorunsuz ve güvenli bir iletişim formu ile ziyaretçilerin size kolayca ulaşmalarını sağlayın. Gerekirse bir iletişim butonu ile birden fazla iletişim seçeneklerinizi bir araya toplayın.

8. Markanızın Hikayesini Anlatmak İçin Hakkımızda Yazısı

  • Şirketin Vizyonu ve Misyonu: Kuruluşunuzun değerlerini ve hedeflerini öne çıkarın. Bu kısımda gerçekten ileri seviyede içerikler üretmeniz, sektörünüz ile gerçekten ilgilenen ziyaretçileriniz için dönüşüm olabilir.
  • İnsan Bağlantısı: “Ekibimiz” bölümü ile insanlarla daha kişisel bir bağ kurun.

9. Geniş Kitlelere Ulaşım İçin Sosyal Medya Entegrasyonu

  • Doğrudan Bağlantılar: Web sitenizdeki sosyal medya hesaplarına kolay erişim yolu ekleyin. Website üst kısmında yada alt kısmında bulunabilir. Mobil görünümde ise yan menüye eklenebilir.
  • İçerik Paylaşımı: Sosyal medya paylaşım butonları ile içeriklerinizin daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlayın. İçeriğinizi beğenen ve başkası ile paylaşmak isteyen ziyaretçileriniz olabilir. Bunun için kolay yollar sunun.

10. Markanızın Dijital Kimliği Size Ait Bir Alan Adı (Domain)

  • Marka Bilinirliği: Kolay hatırlanabilen ve markanızı yansıtan bir alan adı tercih edin. Ayrıca alan adınızı resmi olarak kendi adınıza alınız. İnsanların aklında kalıcı bir marka olmak için domain seçimine büyük özen gösterin. Gerekiyorsa çevrenizden fikirler alın.
  • Uzantı Seçimi: İşletmenizin doğasına ve hedef kitlesine uygun alan adı uzantıları (.com, .org, .net). Günümüzde çok fazla uzantı mevcuttur. Örneğin e-ticaret sitesi açmayı planlıyorsanız .shop alan adı tercih edebilirsiniz. Ancak .com alan adı global olduğu için önceliğinizin .com sonra .com.tr olmasını tercih ederiz.

11.  Arama Motorlarında Öne Çıkın SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) Ayarları

  • Teknik SEO: Web sitenizin arama motorları tarafından kolayca taranıp indekslenmesi için kurulan websitenizde iç SEO ayarlarının kesinlikle yapılması gerekir. Eğer bu ayarlar yapılmaz ise arama motorları sizi tanımaz, yıllar geçsede hiçbir otorite edinemezsiniz. Birgün hadi biz biraz dijital pazarlama yapalım dersiniz. Ancak hiçbir otorite alamadığınız için yıllar geçmiş olmasına rağmen sıfırdan başlıyormuş gibi dijital pazarlama süreçlerinizde zorlanırsınız.
  • Anahtar Kelime Stratejisi: Hedef kitlenizin aramalarında üst sıralarda yer almak için etkili anahtar kelime kullanın. Bu demek değil her anahtar kelimeyi yazalım hepsinde bizi bulsunlar. Bu bi 10 sene önce bu şekildeydi. Ancak teknoloji nasıl gelişiyorsa arama motorlarıda yatırımlarını yapay zekalara yapıyor ve böyle websitelerini cezalandırıyor. Bu yüzden anahtar kelime seçimlerinizde uygun oranda kullanım sağlayınız.

12. Sürekli Güvenilirlik İçin Teknik Destek Alın

  • Sorun Giderme: Potansiyel hataların ve teknik sorunların hızlı çözümü için arkanızda teknik bir ekip olması gerekir. Bu sadece websiteniz için değil, arama moturlarındaki yeniliklerede ayak uydurulması için gerekli çalışmaları yapacak bir ekip olmalıdır.
  • Sürekli İyileştirme: Teknolojik gelişmelere ve trendlere ayak uydurarak web sitenizi sürekli güncel tutun.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir