Dijital Medya Nedir?

Dijital medya, kişilerin elektronik olarak iletişim kurdukları sosyal ağ platformlarının genel adıdır. Tamamı elektronik ortamda bulunması sebebiyle Metin, görüntü, ses, video ve daha birçok veriyi içerisinde barındırmaktadır. Yeni içerikler üretilip hızla değişmekte, dolayısıyla insanların iletişim kurma becerisi de değişim göstermektedir.

Dijital Medya Tanımı

Günümüz şartlarında neredeyse her bireyin kullandığı, internette bulunan sosyal etkileşim ve paylaşım platformlarını da dâhil etmek mümkündür. Bu platform kolay bir şekilde kullanılabilir ve aktarılabilmektedir. Günlük hayatta yapılabilen her şeyi internetle beraber bu platformda yapmak mümkün hale gelmiştir. Günümüzde insanların birbirleri ile iletişim kurabilme, paylaşımda bulunma veya beraberinde getirdikleri türlü ihtiyaçlar sonucunda doğmuş ve gelişimini sürdürmüş, günümüzde de sürdürmektedir.

Durum bu kadar yaygın hale gelmesi dolayısıyla firmalar ve kurumlar bu platforma dâhil olmak için çeşitli çabalar göstermektedir. Dijital medya bilgisayarda, telefonda ve tablette insanların aktif olarak rol aldığı bir platformdur. Bu platforma dahil olmak için insanların ya da firmaların öncelik olarak bu  platforma ait bazı terimleri bilmesi ve araştırması gerekmektedir.

Dijital Medyanın Faydaları

Bu platform insanların hızlı bir şekilde haberleşmesini, yenilikleri yakından takip etmesini ve birçok bilgiye kolayca ulaşabilme faydalarını kullanıcılarına sağlamaktadır. Ulaşım imkânı zor olduğu durumlarda, gazete okumak ve gelişmelerden haberdar olmak isteyenler için bu platform sayesinde e-gazete geliştirilmiş ve bu durumlarda insan tercihlerine bağlı olarak kullanıma sunulmuştur. Aynı şekilde e-kitap bu platformda kullanmak isteyenler için mevcut duruma gelmiştir. Birçok mecradan kullanıcılara sahip olan bu platform aynı zamanda bir reklam ve tanıtım özelliği taşımaktadır. Dolayısıyla da dijital pazarlamayla yakından ilgilidir.

Dijital pazarlama,  geleneksel pazarlamaya yeni bir reform getirerek tüketici davranışına farklı yaklaşım getirmektedir. Dijital medyada dijital pazarlamayla olduğu kadar sosyal medya ile de yakından ilgilidir. Bu vesileyle de marka sahipleri ve firmalar sosyal medya ve dijital pazarlama aracını kullanarak satışlarını arttırmayı hedeflemektedir. Şirketler bünyesinde dijital pazarlama ve sosyal medya aracı için belirli bir bütçe ayırmaktadır. Bu bütçeyle de satış potansiyellerini ve markalarının tanınırlığını arttırmayı amaçlamaktadır. Özetlemek gerekirse bu platform büyük bir kitleye hitap etmekte ve firmalar başta olmak üzere bütün kullanıcılara çeşitli faydalar sağlamaktadır.